Korttimaksu internetissä on valitettavasti monimutkainen asia. On olemassa monta automatisoitua turvatarkastusta, jotka tehdään taustalla korttimaksun ohessa. Nämä tarkastukset tapahtuvat sinä aikana, kun painat ostopainiketta ja siirryt nettikaupan kiitossivulle.
Tavallisimmat syyt siihen, että pankkisi hylkää korttimaksun, ovat nämä:
- Sinulla ei ole saldoa tilillä oston suorittamiseen, tai olet ylittänyt luottorajasi.
- Kortillasi ei ole mahdollista tehdä maksuja internetissä.
- Sinulla on päivittäinen käyttöraja ostoillesi ja oston katevaraus ylittäisi kyseisen rajan.
- Kortillasi ei ole MasterCard Secure Code -turvakoodia tai se ei ole VISA:n hyväksymä. Kaikilla nettimaksuihimme käytettävissä korteissa tulee olla joko MasterCard:n tai VISA:n hyväksymä turvakoodi.
- Olet tehnyt monta korttimaksua internetissä lyhyen ajan sisällä, ja pankkisi katsoo sen olevan epätavallista ostokäyttäytymistä ja voi rajoittaa kortin käyttöä petosten varalta.
- Maantieteellinen sijaintisi ei vastaa kortille rekisteröityä sijaintia. Pankkisi tietää esimerkiksi jos olet ulkomailla.
Kaikista yleisin epätavallinen syy siihen, että ostoyritys kaupassamme epäonnistuu, on se, että joko meillä tai korttimaksuyhteistyökumppanillamme on virhe järjestelmässämme. Järjestelmäämme valvotaan mahdollisten virheiden havaitsemiseksi, ja sitä testataan useita kertoja päivässä parhain mahdollisin menetelmin, eli kaikkien onnistuneesti ostoksensa suorittaneiden asiakkaidemme kautta.
Suosittelemme, että kokeilet toista maksutapaa tai yrität uudelleen myöhempänä ajankohtana, jolloin on hyvin todennäköistä että maksu onnistuu edellyttäen, että edellä mainittuja esteitä ei ole.